Je kent het wel: koffiemok hier, waterglas daar. Jouw lunch er ergens tussenin. Notitieboek met pen naast je en zes losse notitievellen her en der over je bureau. De oplader van je laptop, HDMI-kabel van je monitor en het snoer van je muis slingeren alle kanten op. Heerlijk zo’n chaotisch bureau. Of toch niet?
Opgeruimd staat netjes
Clean desk policy invoeren: waarom hanteren bedrijven dit?
Voordelen voor jou als werknemer
5 tips voor jouw clean desk
Neem foto’s
Begin met een foto van hoe het was: chaotisch en niet opgeruimd. Zo zie je progressie. Ben je klaar? Neem dan ook een foto. Mocht je toch terugvallen of iets willen opruimen, dan heb je een foto van jouw opgeruimde bureau.
Prullenbak binnen handbereik
Ontzettend handig om dicht bij je te hebben. Zo kan je direct afstand doen van dat wat weg kan. Opgeruimd staat netjes.
Opruimen
Zit jouw dag erop? Zorg dan meteen dat je alles opruimt. Zo kan je de volgende dag met een schoon bureau beginnen!
Inscannen
Moet je veel documenten printen of kopiëren voor jouw collega’s? Stop hiermee en scan het in. Zo ontvangen al jouw collega’s het digitaal. Dat scheelt je veel tijd, rommel en papier.
Ordenen, ordenen en nog meer ordenen
Plaats een fysieke inbox op jouw bureau. Zo kan je al jouw belangrijke documenten toch georganiseerd bewaren.
Een clean desk policy is erg belangrijk, maar hoe werk je vervolgens zo efficiënt mogelijk? Je leest het in onze blog over efficiënt werken.